måndag 1 februari 2016

School of Medicine

Idag var det studiebesök på Osteopathic School of Medicine med min Health Communication kurs. Fick en guidad rundtur på skolan och lyssna på en föreläsning av en av professorerna som arbetar där. Helt nyrenoverat och super high-tech, med patient-dockor som såg ut som och till stor del agerade som levande människor. En avdelning var uppbyggd precis som ett sjukhus, med kameror och mikrofoner i de olika rummen som hjälper lärarna att utvärdera studenterna. Tydligen hyr de in skådespelare som spelar sjuka, som studenterna får öva på. Fick mig att undrar hur mycket den amerikanska läkarutbildningen liknar den svenska.

I lördags var jag och shoppade med Kine, Claire och Georgia som är från Australien. Söndagen bestod som de flesta andra söndagarna av plugg i biblioteket. Nu är klockan snart 11 och jag ska sova. God natt!


Osteopathic School of Medicine


Laget överraskade Ashley under hennes signering för att spela fotboll i svenska Tierp. 

1 kommentar:

  1. Kul! Fick en idé som jag messar. Och kul med Ashley till Tierp! Måste kolla vad det ligger. Det är klart hon och familjen måste komma och hälsa på I Bromma. Hej från Sara

    SvaraRadera